My Hero

My Hero

jeRitAn piLu

Wednesday, April 27, 2011

gHi...


dulu aku gemar menulis...
aku akan habiskan masa dengan membaca.
tiap sepiku melawat kenalan yang kenal pada tulisan,

bukan raut wajahnya.
dulu
sang laptop jadi teman sunyiku...
sang lelabah tidak berani menganyam sarang di sudut meja.


suatu hari aku tenat...
aku kian lupa raut teman maya itu...

sang lelabah mula mengejek di sudut meja...

akhirnya semak belukar menghijau di kampung coretanku...

satu hari aku kembali...

semuanya musnah, dibaham sang siput babi...

kumbang yang tidak diketahui asal usulnya...
aku terkedu melihat segalanya...


kini
aku bangkit...
aku rindu untuk bloging semula...

ingin sekali untuk kembali seperti dulu...
tapi
kini tidak lagi seperti dulu...

atau aku sudah tua untuk jadi seperti dulu???
oh mr. kuSut...
itu bukan aku :)


5 comments:

  1. jangan la selalu malas..bangkit la semulaa en.kusut..

    aku rasa si kusut itu masih ada...

    ReplyDelete
  2. ala...

    jom la berblog...heh

    tapi betul la..

    bila semakin tua usia kita...semakin kurang mood nak berblog...

    betul x hypotesis neh?haha

    ReplyDelete
  3. lalink7 : baru bangkit dari tidur ni...
    huaaaaaaaaargggggggggghhhh
    :)

    ReplyDelete
  4. honey : patut la aku mood okey je sbb muda lgi
    haha

    ReplyDelete
  5. salam,,

    singgah folo ur blog..

    ReplyDelete